Bez obzira da li ga ljudi vide u prodavnici e-knjiga, pročitaju na identifikacionoj kartici koju nosite na sajmu ili na displeju telefona, ime vaše robne marke ostavlja ključni prvi utisak. Čak i više od vaših cipela.
Napisala sam ovu knjigu da bih pokazala kako svako, čak i najnekreativnija osoba, može da dođe do fenomenalnog imena robne marke i da se pri tome zabavi.
Stvaranje imena nije nauka. Ipak, davanje imena firmama izvor je smešnog žargona, kao na primer „inženjering verbalnog identiteta”, „rigorozne metodologije”, „računarska lingvistika” i „naučna analiza koja se primenjuje u nestrukturiranom i nedisciplinovanom procesu stvaranja imena robne marke”. Neki pokušavaju da izmisle imena koristeći matematiku. Oni uzimaju potpuno dobru reč, mešaju je sa drugom rečju i dobijaju sasvim neuračunljivo ime. Ili, oduzimaju nekoliko slova savršene reči i dobijaju slučajno ime koje izgleda kao da je napravljeno u nekoj fazi igre Scrabble.
Zvuči li bilo koje tako dobijeno ime imalo kreativno?
Konzumenti ne vole imena robnih marki stvorenih naučnim procesom, lingvističkim vuduom ili igranjem abecedom. Imena te vrste ne komuniciraju sa nama jer ne stvaraju emocionalnu vezu.
Najsnažnija imena robnih marki privlače ljude i pokreću ih na kupovinu zato što su zasnovana na bliskim rečima i konceptu koji razumeju i cene: brave Kriptonit, tehnička podrška SOS, parfem Opsešn, igračke Lepi Žabac, blender Nindža – to su imena koja mnogo govore.
Kao propagandni tekstopisac u agenciji Ogilvy & Mather, naučila sam veštinu stvaranja emocionalne veze s rečima. Godinama kasnije počela sam da stvaram i otkrivam imena. Kao što pametan naslov ističe sadržaj, ubrzava biznis i podstiče prodaju, i ime robne marke može da poseduje te magične moći.
Daću vam svoju torbu trikova.
|