Društvo za unapređenje marketinga
11000 Beograd, Mirijevski bulevar 30b/3
 
mTel: 011/ 2773-721; 064/ 122-54-06 E-mail: kramer@eunet.rs
Žiro-račun: 205-83868-05 mmm PIB: 103661317
 
 
     
 
o nama
knjige
 
Ženska vizija,
prava moć žene na poslu
Autorke: Sali Helgesen
Džuli Džonson
 
Zdravo, imam fenomenalno ime,
kako stvoriti privlačnu robnu marku
Autor: Aleksandra Votkins
 
Svi smo mi prodavci, ideje, priče, iskustva...
Autor: Evelin Platnik Koen
 
Ponašanje potrošača
Celovit pristup istraživanju ponašanja potrošača
Autor: Tina Vukasovič
 
Stres,
taj skriveni prijatelj
Autor: Patrik Buvar
 
S druge strane izloga
Autor: Toni Segara
 
Roba široke portošnje izazov za propagandu
Autor: Sara Denegro
 
7 ključeva sreće
Autor: Klod d Milvil
 
Mali priručnik
kako da se bolje osećate na poslu
Autor: Beatris Miletr
 
Napoleon i Gebels
majstori propagande
Autor: Miloš Kramaršič
 
Prednost neverbalnog
Govor tela na poslu, tajne i nauka
Autor: Kerol Kinsi Gomen
 
Odnosi s javnošću ili žongliranje informacijama
Autor: Emir Džambegović
 
Naučno oglašavanje
Autor: Klod Hopkins
 
Da živi u zemlji Ne
Autori: B. J. Galager
Stiv Ventura
 
Svakome je potreban mentor
Autor: Dejvid Klaterbak
 
Žalba je poklon
Autori: Žanel Barlou
Klaus Moler
 
Kako da dođete do ideja
Autor Džek Foster
 
Iskrice marketinga
(IV dopunjeno izdanje)
Autor Miloš Kramaršič
 
Pregovarajte se crnim đavolom i zadržite bela krila Osnove uspešnog pregovaranja
Autor mr Saša Petar
narudzbenica
kontakt
 
     
 
Iskrice marketinga: deo knjige

Prodaja

Lično, najviše volim jagode sa šlagom, ali sam otkrio da, iz meni neobjašnjivih razloga, ribe više vole crve. Zbog toga, kad idem na pecanje, ne razmišljam o tome šta ja volim. Vodim računa o tome šta ribe vole! (Dejl Karnegi)

* * * * *

Pitaj kupca šta hoće. (Nepoznati autor)

* * * * *

Čovek ne prodaje samo robu, već i samog sebe. (Erih From)

* * * * *

Najvažnija prodaja u životu je ona kojom sebe prodate sebi. (Meksvel Molc)

* * * * *

Prodaja se zaključuje onog trenutka kad kupac izračuna da ono što kupuje vredi više od novca koji daje. (Ben Feldman)

* * * * *

Svaka stvar vredi onoliko koliko je kupac spreman da plati da bi tu stvar i dobio. (Publilio Siro)

* * * * *

Features tell, benefits sell. – Karakteristike govore, prednosti prodaju. (Nepoznati autor)

* * * * *

Ne živi se od proizvodnje već od prodaje. (Nepoznati autor)

* * * * *

Preduzeće mora da nauči da o sebi ne misli kao o prodavcu robe i usluga, već kao o kupcu potrošača. Da radi tako da kupci žele da sklapaju poslove sa njim. (Teodor Levit)

* * * * *

Tržište se zove jedi ručak ili jesi ručak . Prodaja pravi razliku između jedi ručak i jesi ručak .

Najveći deo nezadovoljnih kupaca se ne buni. Nosi novac konkurenciji. Oni koji se žale daju ti recept za rad tvoje firme. Nije ti potrebno skupo istraživanje tržišta.

Primedba kupca nije loša vest nego tržišna informacija koja ti pomaže da budeš konkurentan.

Kupac ne kupuje nego bira. Ili se razlikuješ, ili nisi izabran. Ne prodaješ.

Prodaja nije razmena proizvoda za novac. Prodaja je ostvarenje kupčevih snova.

Kupac mrzi kad mu nešto prodaju. Ne voli da trpi sračunat uticaj. Da učestvuje u plaćanju provizije. Da se predaje.

Kupac kupuje zbog potrebe ili želje. Od ova dva razloga – drugi je jači. Pripada nadrealnoj sferi. Nelogično, ali autentično.

Snaga žive reči: Prevareni kupac ne pati u tišini.

Važno je ono što misli onaj ko plaća – kupac. Ne ti. Nobelova nagrada za definiciju viđene vrednosti pripada Djuku Elingtonu. „Muzika je”, rekao je, „dobra ako dobro zvuči”. Zapiši i stavi pod staklo na tvom pisaćem stolu. Pročitaj nekoliko puta dnevno.

Ne ubeđuj kupca da kupuje. Upali vatru i gledaj kako sâm otklanja svoje primedbe.

Prodaja nije funkcija u firmi nego funkcija firme.

Ako je kupcu loše, brzina ambulantnih kola važnija je od veličine ambulantnih kola. (Bo Toskić)

* * * * *

Ništa se ne događa sve dok se nešto ne proda! (Ričard Vajt)

* * * * *

Svako se izdržava time što nešto prodaje. (Robert Luis Stivenson)

* * * * *

Svaki dan mi prodajemo: svoje ideje, živote, planove, vreme, entuzijazam. Kupci su ljudi koje srećemo. (Čarls Svob)

* * * * *

Prodavac mora imati sledeće osobine:

– komunikativnost novinara,

– entuzijazam deteta,

– taktičnost diplomate,

– elokvenciju sveštenika,

– kurtoaziju kralja,

– diskreciju advokata,

– saosećajnost časne sestre,

– preduzetnost pionira,

– razboritost planinskog vodiča,

– radoznalost istraživača,

– izdržljivost trkača maratona,

– optimizam kockara,

– pojavu i manire džentlmena,

– strpljenje japanskog zen-budiste.

(Švajcarska farmaceutska firma)

* * * * *

Postoji samo jedan pravi odgovor na pitanje koji je cilj biznisa: stvoriti mušteriju! (Piter Draker)

* * * * *

Pametan proizvođač je onaj koji je svestan da postoje dva tržišta mladih. To su današnje tržište i buduće tržište. Ako ne uspeš danas, time nisi izgubio prodaju samo danas, već i kroz deset godina. (Dejvid Koks, predsednik istraživačke agencije „CWA” iz Londona)

* * * * *

Kupce ne zanima koliko je velika vaša firma, koliko ima ljudi ili sektora. Oni samo žele da je vaš zaposleni pred kojim stoje u stanju da reši njihove probleme. (Vernon R. Luks Džunior, predsednik „Bakster internešenel inkorporejtid”)

* * * * *

Karakter je prodavčevo osnovno sredstvo. On je taj koji mora prvo sebe da proda. Istinoljubivost, entuzijazam i strpljenje velika su imovina. Sam proizvod je od drugorazrednog značaja. (G. Adams)

* * * * *

Kupac je u ovoj kancelariji uvek najvažnija osoba... bilo da se javlja lično ili poštom.

Kupac ne zavisi od nas... mi zavisimo od njega.

Kupac nam ne smeta u našem poslu... on je njegova svrha.

Mi kupcu ne pružamo zadovoljstvo time što ga uslužujemo... on nama čini zadovoljstvo što nam daje priliku da ga uslužimo.

Kupac nije neko s kim bismo se prepirali ili kome bi trebalo soliti pamet. Niko nikada nije dobio raspravu s kupcem.

Kupac je osoba koja nam donosi svoje želje. Naš je posao da ih pažljivo obradimo, kako zbog njega tako i zbog nas.

(Natpis na zidu kancelarije „L.L. Bin Inc”, Friport, SAD)

* * * * *

Prestanite da govorite kada zapazite da vaš sagovornik kli-ma glavom a ništa ne izgovara. Nema ništa od posla! (Henri Haskins)

* * * * *

Nakon zaključene prodaje, sve što kažete radi protiv vas. Zato promenite temu. Pričajte... o bilo kojoj temi, ali ne pominjite da je kupac pravi genije zato što je kupio vaš proizvod. (Mek Kormak)

* * * * *

Osoba A: „Koliko je dva plus dva?”

Osoba B: „Kupuješ ili prodaješ?” (Lord Grejd)

* * * * *

Prvi prodavac: „Danas sam imao neke vrlo dragocene kontakte.”

Drugi prodavac: „Ni ja se nisam domogao nijedne porudžbine.” (Nepoznati autor)

* * * * *

Odbijanja u prodaji su kao nož – mogu da vam pomognu ili da vas povrede, u zavisnosti od toga da li ste uhvatili dršku ili sečivo. (Pavle Marjanović)

* * * * *

Princip dobrog prodavanja nije u tome da se kupac toljagom natera na kupovinu. (Egnju i O ' Brajan)

* * * * *

Ja sam u srcu prodavac i prodaju smatram intelektualnim duelom. Ukoliko ostvarim prodaju, ja sam pobednik tog duela; ali ako je kupac kupio od mene, uveriću ga da je pobednik on. (Lord Stouks)

* * * * *

Dobar prodavac prodaje robu koja se neće vratiti – kupcima koji hoće. (Nepoznati autor)

* * * * *

Većina prodavaca nastoji da „konja natera u reku da pije”, umesto da utiče na to da ožedni. (Gabrijel Sigel)

Nemojte prodavati šniclu – prodajte njeno prženje. (Elmer Viler)

* * * * *

Dva prodavca cipela poslata su da istraže izvozna tržišta na pacifičkim ostrvima. Jedan natrag šalje telegram: „Nažalost, ovde niko ne nosi cipele. Stop. Vraćam se odmah.” Drugi šalje poruku: „Ovde niko ne nosi cipele. Stop. Šaljite sve što imate na lageru.” (Nepoznati autor)

* * * * *

Postoji samo jedan gazda: kupac! Kupac može otpustiti svakoga u firmi, čak i predsednika, i to vrlo jednostavno: ako počne da troši svoj novac kod drugih! (Sem Volton)

* * * * *

Kolumbo je, definitivno, bio najimpresivniji prodavac na svetu. Kada je krenuo na put, nije znao kuda ide. Kada je tamo stigao, nije znao gde je došao, a kada se vratio, nije znao da kaže gde je bio. Za sve to dobio je veliku sumu novca unapred. Čak je dobio i ponovljenu porudžbinu. ( St. Martins Pres )

* * * * *

Jedina osoba koja može izaći kao pobednik iz svađe sa kupcem je njegova žena. (Harvi Volton, konsultant)

* * * * *

Potrošači nisu glupi. Oni samo tako izgledaju. (Nepoznati autor)

* * * * *

Više je glupih kupaca nego glupih prodavaca. (Francuska poslovica)

 

Nemojte tretirati kupce kao idiote, ali nemojte zaboraviti da oni to jesu. (Frederik Begbede)

* * * * *

Jedan ludak stvara deset ludaka. – Ta je poslovica lažna. Jedan ludak može ih stvoriti i hiljadu, ali trgovkinja modnom robom stvara na milione ludakinja. (K. Veber)

* * * * *

Kupci su kao bubašvabe; posle izvesnog vremena uobičajeni insekticid nije dovoljan, moraš da ih zaprašiš snažnijom robom. (Dejvid Lubars)

* * * * *

Posao ide toliko loše da više ne kupuju čak ni oni koji ne plaćaju. (Nepoznati autor)

* * * * *

Kad kupujem, ja sam kralj; kad prodajem, ja sam pizda.
(Nepoznati autor)

* * * * *

Kad kupujem konja, neću da mi kažu koliko dlaka ima u repu. Samo želim da znam koji je najvažniji razlog da kupim baš njega. (Abraham Linkoln)

* * * * *

Prodavac je, kao i glumac, stalno na sceni. Uloga prodavca je, kao i uloga glumca, gotovo do detalja određena scenarijem. Dobro će odigrati svoju ulogu onaj prodavac koji je dobro nauči. (Iz knjige Priručnik za prodavce agencije „Sači & Sači”)

* * * * *

„Pažnja: Mušterije su potrošive.” (Natpis iz prodavnice)

 
         
     
KNJIGE KOJE ZARADJUJU
 
         
 
  dizajnirao i uradio web-studio Bollem